6 komentářů

  1. Díky za skvělý návod 🙂 Řeším toto pouze v GA na úrovni filtrů a pokud je použit fragment v URL, tak je v GTM jednoduchý trigger, který pokud nalezne fragment v URL, tak do sekundární dimenze “Full URL” odpálí celou URL i s fragmentem (na kterou pak aplikuji filtry).

    Trochu mi ale v tvém návodu chybí přepis URL zobrazených stránek v případě, že použijí “?a_box” na jejich původní verzi (bez a_box ID), jelikož ti hodně zasáhne do výkonu a celkových statistik zobrazených stránek.

    Díky a měj se,
    Filip

    • Tomáš Kumsta

      Ahoj Filipe,
      odeslání fragmentu do vlastní dimenze je schůdné řešení, i když mi přijde zbytečné řešit jeden problém na dvou místech, a proto tohle řeším hned GTM.
      Co se vyloučení parametru z URL, tak není v článku zmíněno, ale jednoduše v Nastavení výběru dat (View settings) -> Vyloučit parametry v adrese URL. Tam přidáš ty parametry (jednoduchý seznam oddělený čárkou), které by ti negativně ovlivnili report zobrazených stránek jako právě “a_box”.

      S pozdravem
      Tomáš

  2. Tak filtrům se stejně nevyhneš např. u affiliate, které mají zdvojené přesměrování. Jako zdroj se pak přepisuje poslední doména – typicky jméno nějaké agentury. Bude pokračování tohoto článku – nějaké doplnění o tyto skryté bolesti?

    • Zdeněk Dvořák

      Já budu jen rád, když to Tomáš doplní. Případně je to výzva na guest post pro Filipa Podstavce.

  3. Ondřej Fliegl

    Děkuji za návod. Po jeho aplikaci mi ale Analytics ukazují část návštěvnosti affiliate jako zdroj náš vlastní web. Což je trochu divné. Dá se tohoto nějak zbavit a zjistit, jaký je skutečný zdroj těchto návštěv? Moc děkuji.
    Ondra

    • Tomáš Kumsta

      Ahoj Ondro,
      to je skutečně zvláštní. Jediné vysvětlení, pokud jsi to správně nastavil (makro referrer.hostname musí vycházet z hodnoty referreru a ne URL stránky), tak může být, že máš na webu někde odkaz s tímto parametrem. Je možné, že vývojáři ho už používají pro nějaký jiný účel nebo je třeba affil odkaz například v diskuzi přímo na tvém webu. Pokusil bych se to dohledat podle referreru, pokud ho máš v Analytics uložený.

      S pozdravem
      Tomáš

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *